Fler webbplatser
Boende, miljö och trafik

Hallstahem får ny logga och grafisk profil

Från och med månadsskiftet mars/april 2019 har det kommunala bostadsbolaget Hallstahem en ny grafisk profil. Det innebär att de har ny logga samt nya former och färger på allt sitt material – från kläder på medarbetarna till skyltar, webbplats, fordon, hyresavier och all annan kommunikation.

Hallstahems nya logotyp

Ska stärka varumärket

En tydlig, konsekvent och tidsenlig kommunikation förbättrar möjligheterna att nå fram till våra kunder och skapar igenkänning i alla våra kanaler, säger Lina Andersson, marknads- och kommunikationschef på Hallstahem. Det är också vår övertygelse att det bygger och stärker vårt varumärke inför framtiden, säger hon.

Betydelsen av konsekvent användning och tillämpning av en grafisk profil har både ökat och förändrats under 2000-talet. Uppkomsten av nya medier och nya kanaler har lett till att vi möter fler och fler visuella intryck. Det gör att behovet av att hålla ihop en grafisk profil har ökat ännu mer de senaste åren. En slarvig hantering av en grafisk profil kan bringa skada och få företaget att uppfattas som oseriöst och rörigt.

Det var 13 år sedan Hallstahem ändrade sin grafiska profil, då från HFAB till Hallstahem.

Bostadsbolagets årsredovisning är klar

Förutom Hallstahems webbplats är bolagets årsredovisning för år 2018 en av de första produkterna som publiceras med den nya grafiska profilen.