Fler webbplatser

Trygghetslarm

Telefon: 0220-24000
E-post: kundcenter@hallstahammar.se
Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

Öppettider i kundcenter
1 sept - 31 maj (vintertid)
Måndag-torsdag 08.00-16.30
Fredag 08.00-16.00

1 juni - 31 augusti (sommartid)
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00

Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

Trygghetslarm är ett larmsystem som gör att du snabbt kan komma i kontakt med hemtjänstpersonal om du behöver hjälp. Larmet ger en extra trygghet för både dig och dina anhöriga.

Du bär alltid larmet på dig

Du som bor i eget boende och på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning behöver ha lätt att komma i kontakt med hemtjänsten kan få ett trygghetslarm inkopplat. Larmet är en liten dosa som du bär med dig i hemmet till exempel runt armen som en armbandsklocka. Du larmar på enkelt sätt i situationer där du behöver hjälp.

Tryggt med bevakning dygnet runt

Larmcentralen bevakas dygnet runt och vid larm kommer hemtjänstens personal till ditt hem så fort som möjligt.

Kostnad för trygghetslarm

Du betalar en engångångskostnad för installation av larmsystemet samt själva larmdosan. Därutöver betalar du för tjänsten "trygghetslarm" utifrån en taxa som socialnämnden i Hallstahammars kommun fastställt.

Ansök om trygghetslarm

Trygghetslarm är en insats enligt Socialtjänstlagen (SoL) som kräver ett biståndsbeslut. Kontakta kommunens kundcenter som hjälper dig vidare till en biståndshandläggare om du vill ansöka om trygghetslarm.