Offentlig upphandling

    Telefon: 0220-24000
    E-post: kundcenter@hallstahammar.se
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

    Postadress: Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar

    Öppettider i kundcenter
    1 sept - 31 maj (vintertid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.30
    Fredag 08.00-16.00

    1 juni - 31 augusti (sommartid)
    Måndag-torsdag 08.00-16.00
    Fredag 08.00-15.00

    Kundcenter har kvällsöppet för besök till klockan 20.00 vid kommunfullmäktiges sammanträden.

    Observera att i anslutning till vissa helgdagar kan kundcenter stänga tidigare.

    Befattning: Jurist och upphandlare
    Telefon: 0220-24093
    Besöksadress: Norra Prästgårdsgatan 1, Hallstahammar

    Inköp av varor och tjänster ska alltid ske på det mest kostnadseffektiva sättet. Det gäller alla typer av inköp, som kontorsmaterial, konsulttjänster, livsmedel, fordon, utbildningar och entreprenader, med mera. Genom att upphandla dessa varor och tjänster, kan kommunen få bättre priser och avtalsvillkor.

    Kommunens inköp regleras genom ramavtal

    Största delen av kommunen inköp görs idag via avrop från tecknade ramavtal. Ramavtalen är bindande, vilket betyder att när en vara eller tjänst ska köpas måste kommunen välja den eller de leverantörer som ingår i det aktuella ramavtalet.

    Kommunen planerar sina upphandlingar

    Alla upphandlningar planeras i god tid eftersom processen är så pass tidsbunden. Här hittar du listan för de upphandlingar kommunen kommer att göra under de kommande åren.

    Med reservation för ändringar


    VVS-material

    Maj 2021

    Glasmästeritjänster/Persienner

    April 2021

    Mindre måleriarbeten

    Maj 2021

    Fönsterputs

    Februari 2021

    Bem.tj socialsekreterare

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Sand/grus/krossmaterial

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Lastbilstransporter

    Första kvartalet 2022

    Konsult VA-verk

    Första kvartalet 2022

    Byggvaror

    Första kvartalet 2022

    Nätverksarbeten inom svagström

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Traktor/redskapsbärare

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Teknisk service storköksutrustning

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Arbetskläder

    Januari/februari 2021

    Telefoni som tjänst

    April 2021

    Ärendehanteringssystem

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Företagshälsovård

    Ingen annonsmånad bestämd ännu

    Blommor/träd med mera

    Andra kvartalet 2021

    Målarfärg/tillbehör

    Andra kvartalet 2021

    Snöröjning/halkbekämpning

    Andra kvartalet 2021

    Upphandlingsprocessen i Hallstahammars kommun

     

    Bild som beskriver upphandlingsprocessens tre steg

    Så kan du som leverantör lämna anbud vid upphandlingar

    Du som vill vara leverantör till Hallstahammars kommun kan bevaka kommunens upphandlingar genom att kostnadsfritt skapa konto i databasen Visma Tendsign, som innehåller pågående offentliga upphandlingar i hela Sverige.

    Lagen ska främja konkurrens och bäst utnyttjande av offentliga medel

    Lagen om offentlig upphandlings främsta syfte är att åstadkomma en öppen och konkurrensutsatt marknad. Lagen syftar till att:

    1. offentliga myndigheter som till exempel kommunen, ska upphandla varor och tjänster för att få bästa kvalitet till lägsta möjliga kostnad.
    2. företag och företagare (de som säljer varor och tjänster) ska alla, på lika villkor ha möjlighet att lägga anbud och delta i upphandlingar där de ser möjlighet och önskar att bli leverantör av varor eller tjänster